Punka på splitternytt däck...

Idag när vi åkte hem från Cecilia (som hade passat Emil när vi var i skolan) var det för ovanlighetens skull jag som körde. Helt plötsligt lät bilen lite konstigt. Som om något fladdrade, kanske som om en plastpåse hade fastnat under bilen. Unden några sekunder kändes bilen lite vinglig, men det konstiga ljudet försvann och bilen gick rakt. Både jag och Peter tyckte det var konstigt. Vi beslöt oss för att köra hem och titta efter där. Till vår stora förvåning hade vi fått punka!!! Våra nya fina däck som bara gått 130 mil. Så surt. En utgift som vi INTE behöver just nu.

När bärgaren kom visade det sig att det satt en spik i däcket. Hur kan man köra hela vägen från Handen utan att känna att man fått punka? Tanken på punka hade slagit mig, men trodde att man skulle märka det TYDLIGT och Peter sa inget heller, så jag tänkte att det nog måste varit nåt annat... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0