Tuff natt, lugn dag

Natten var helt galen. Emil skrek och skrek och ville bara komma upp ur sängen. Peter tog första passet fram till 04, sen fick han nog. Jag tog det andra passet från 04-10. Vid 04.30 bankade grannen på oss. Vad tror de att vi kan göra? Som om vi inte försökt allt när han skrikit i flera timmar...

Nån som har några tips?! Mottages gärna. Vill inte amma på nätterna och det har gått bra tidigare. Man kan ju inte gå runt med honom halva nätterna heller, samtidigt som det är svårt att bara låta honom skrika förgäves i sängen...


Kommentarer
Postat av: Moa

Usch så jobbigt. Vilka klumpiga grannar, hjälper ju knappast att de ringer på.



Tyvärr har jag inget bra tips. Vet ju att ni inte vill mata på senkvällen/natten. Men kan ändå berätta hur jag har gjort/gör.



Jag kör ju med Matmetoden (haha, har gett den det namnet själv). Charlie fick amma fritt nattetid. Sen när vi bytte till välling och ersättning vid 9 månader så gav jag det första tiden fritt. Ganska snabbt ville han ha 2 g. per natt. En flaska när jag lägger mig vid 23 sen vill han gärna få i sig en slurk vid 3-tiden. Ibland tar han hela flaskan, ibland halva. Ger jag inte så skriker han i 1-2 timmar. Sen somnar han om utslagen, genomsvett för att sen vakna vrålhungrig efter 2 timmar.



Gjorde det samma med Milton, när han var 14 månader slutade han äta vid kl 03. När han var 1,5 år tog vi bort 23 flaskan.



Men jag tror man får hitta det som är bäst för en själv och sin bebis. Detta fungerar för oss. Kanske främst mig, för att jag inte orkar med skriket.



Ni är duktigt som kämpar på, har han klarat det en gång förut så borde det ju fungera igen.



Åh, så långt jag skrev nu, men svårt att förklara kortare.



Stor kram till dig, du är en toppen mamma :)

2010-08-30 @ 21:08:04
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0