Äntligen tagit tag i det

Jag har ju haft ett tvärt-om-problem. Gick ner i vikt de första månaderna under graviditeten och gick ner igen efter förlossningen. Jag som alltid varit vältränad och haft mycket muckler, är numera svag, otränad och spinkig. Väger ca 54 kg och är 170 cm. Trivs inte! Dessutom har min rumpa bara pooof! Med denna kropp skulle jag aldrig klara av jobbet på ambulansen (utan att få massa skador).

Idag fick jag röven ur vagnen och tog kontakt med en personlig tränare. Jag har lite olika mål med träningen, men huvudmålet är att träna upp mig så att jag klarar av ambulansjobbet som börjar i april. Så här mycket väger grejerna i ambulansen:
Bår: 20 kg
Människa: 70 kg
Syrgasväska: 14 kg
Läkemedelsväska: 8 kg.
Dessutom måste man vara beredd på att bära personer upp och ner för flera trappor, i terräng, i snövallar, i vatten... ja, ni förstår.

Fler mål är att få tillbaka min snygga rumpa, träna till snygga ben och lite lätta rutor på magen och förbättra min hållning. Jag tycker det är SNYGGT med muskler på tjejer. Alltså inte som bodybuiders, men lite lagom :) Innan graviditeten vägde jag 58-59 kg och när jag tävlade i ju-jutsu vägde jag ca 60 kg. Målvikten nu är nånstans mellan 57-59. Gärna mer om det går, men det ska vara realistiskt också och jag vill ju inte bo på gymmet.

Hehe undrar hur många av er som orkar läsa även denna sista mening :P Bjuder på en fin bild från Thailand 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0