Vill skapa!

Jag har alltid varit kreativ av mig. Tycker om att skapa saker. Ett tag höll jag på med luffarslöjd. En tillverkningsteknik av olika sorters metalltråd som tex koppar- och mässingtråd. Man kan göra massa fina saker som t.ex. krokar, äggkoppar, ljusstakar, skålar, figurer... allt möjligt.
  


Hade även en period då jag broderade mycket, sydde en del och gjorde smycken. Det jag skulle vilja göra nu är egna smycken med bokstavsstansering. Jag har själv köpt ett sånt halsband, men skulle gärna vilja lära mig göra egna. Vet bara inte var jag får tag på verktyg för att kunna stansa själv..?


Detta smycke köpte jag när jag var gravid. Det finns text på alla fyra sidor.

Skulle gärna vilja göra t.ex:




Ett projekt som kanske kan bli av när skolan är slut :)

Kommentarer
Postat av: Marta

Åh så fina grejer, om du börjar med det där så har du en första kund vill jag lova :)

2010-12-07 @ 16:05:34
Postat av: Moa

Det är så härligt att skapa. Jag önskar att jag hade en atelje fullproppad med lite av varje. Dit kunde man gå in och bara skapa det man kände för!!



Kram

2010-12-08 @ 13:47:08
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0