Bonusdag

Det är nu söndag morgon. Jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Vi la oss alldeles för sent igår och Emil vaknade ovanligt tidigt idag och det var min tur att gå upp med honom. Typiskt! Jag får sova sen när Peter gått upp.

Det var Peter som bokade båtresan till Gotland och det var sagt hela tiden att vi skulle åka tisdag till söndag. Igår tyckte jag att det var lite trist att det var sista dagen här, men samtidigt skönt att komma hem. Framförallt pga Emil och att han kan få sova i sin riktiga säng och komma tillbaka till sina vanliga rutiner. Han har vaknat flera ggr per natt och en av gångerna har han oftast gnällt/skrikik i en timme. Simon och Sandra skulle åka hem med samma båt. Men så hör jag Sandra prata med sin bror och säger att hon ska åka hem på måndag. Jag blir förvirrad. Alla blir förvirrade. Men den som var mest förvirrad var nog Peter (såklart). Peter hade sagt att vi skulle åka hem söndag den 19:e. Men det var måndag den 19:e, så helt plötsligt fick vi en dag till på denna jättetrevliga resa! :)

Igår åskade och blixtrade det precis hela dagen. Det var faktiskt skönt och vi hade en trevlig innedag med massa kortspel.

Tyvärr har det visat sig att ett av barnen som Emil lekt med här har fått vattkoppor. Är inte så insatt i smittorisken och smittvägen, men nu ska det googlas! Hoppas för guds skull att Emil inte får vattkoppor nu. Det får vänta till dagis (förskola...).


Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, jag vet vad du menar, den där tröttheten...

Vi har också haft lite promblem med Charlies sömn när vi varit iväg, konstigt att det ska spela så stor roll vilken säng man ligger i!



Haha, så rolig han är Peter :) men så kul med en extra dag!



Hoppas det inte blir några vattkoppor än för Emil.

Kramkram

2010-07-18 @ 14:56:35
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Josefin ♥

SV: Hehe jag vet! :D

Synd Sandrupp! ;P

2010-07-21 @ 23:12:16
URL: http://jojjisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0