Inga vattkoppor än...

Tydligen så är det så att vattkoppor smittar redan innan symtomdebut. Det är därför det blir så stora "epidemier" på förskolorna, för det är omöjligt att se när det kommer. Men än så länge har Emil inga symtom på vattkoppor, men inkubationstiden är lång - 10-16 dagar. Visst vore det bra på ett sätt ha vattkoppor redan nu. Det är ju så att ju yngre man är desto lindrigare brukar det vara. Men Emil har redan nu så jobbigt med sömnen, så vattkoppor på det vore väldigt tufft för hela familjen.

Igår träffade jag mina kära systrar och vår mamma. Tjejerna har varit i Grekland en vecka, samtidigt som vi var på Gotland. De var supernöjda med resan till Skopelos (tror jag det hette). För att se bilder från deras resa, besök Jossan eller Emelie. Efter att de fått gosa av sig lite med Emil åkte jag hem där grillning väntade tillsammans med två vänner. Alltid lika trevligt!

På fredag åker lilla la famillia till Jämtland för ett besök hos min farmor och resterande svensk släkt. Blir nog inte där så många dagar för det ligger mitt ute i ingenstans och det är rätt stor risk att drabbas av lappsjuka :P

Här kommer lite sköna bilder från Gotland!

Emil ligger i mitt knä på båten.

Coola killen kör bil

På väg till raukarna

Simon och Peter på penisrauken

Coolaste minigolfbanan i Kneippbyn!

Självklart en tur till vackra Visby

Mina grabbar i Visby

En tur till Gotlands sydligaste del för att kika på Hoburgsgubben, som egentligen inte var så märkvärdig alls, men området runtomkring var superfint med utsikten från berget.

I can see my house from here!

Emil har börjat ställa sig upp mot möbler. Här dock bara på knä.

Oj vilken tid det tar att skriva ett sånt här inlägg med så många bilder! :) Nu måste jag lägga mig så jag får nån sömn i natt. Emil vaknar 3-6 ggr per natt, varav en av gångerna oftast varar i över en timme och består då av skrik. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0