Jag kommer minsann inte...

Många som inte har barn vet jag kan bli irriterade över hur vissa föräldrar gör och tänker "sådär kommer jag aldrig göra". Jag var själv sån. Likaså tror jag att många tycker att föräldrar klagar mycket och undrar hur man som föräldraledig kan klaga över att man inte har tid till t.ex. städning. Det är ju så att man inte förstår hur det är att vara förälder innan man blir det. Man vill gärna tro att man vet, men det gör man inte. Det har jag själv fått uppleva.

Här är några saker som jag själv sagt att jag inte skulle göra.

- Helt plötsligt stanna på trottoaren när folk går bakom. Kan de inte gå åt sidan iaf?
- Svårt att hinna med hemmasysslor som städ och tvätt. Man går ju hemma hela dagarna och bebisen sover väl ibland?
- Låta mitt barn ligga i vagnen och skrika på bussen. Ta upp och trösta ungen, vi orkar inte höra.
- Har svårt att samsova. Det är väl bara att sova när bebisen sover.
- Klagar på att jag är trött. Samma som ovan + du får skylla dig själv.
- Hamnar i mitten av rulltrappan med vagnen så att det är svårt att komma förbi. Ställ dig på sidan.
- Gnälla över för lite "egen tid". Små bebisar sover väl alltid?

Hehe ja, detta är ju bara en liten del av allt som jag tänkte innan jag fick barn. Svaren till frågorna låter jag er mammor svara på (inga pappor som läser denna blogg) och ni som inte förstår kommer göra det sen :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

hihi JO DET GÖR JAG! Menade bara att vi inte har träffats på en månad och träffades på min födelsedag och ska träffas på fredag :D :D



just, är det okej om vi är i forum? jag och jossan vill shoppa lite där :D

2010-07-07 @ 13:13:46
URL: http://emelienilssons.blogg.se/
Postat av: Moa

Ja, det är svårt att riktigt förstå innan man är där.



Jag är en sån där sam bara total stannar mitt på trottoaren utan att först ha vänt mig om. Jag tänker inte på det...men när Peter är med så påpekar han det alltid. Ska bättra mig :)



2010-07-07 @ 13:28:55
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Marta

Haha, så sant som det är sagt Sandra! Jag känner igen mig i flera påståenden, men har börjat tänka att jag nog själv kommer bli så.. Fast det där när tre barnvagnar går bredvid varann och okupperar hela trottoaren kommer jag nog aldrig att förstå. :)

Ha en fin dag! Kram

2010-07-07 @ 13:36:34
Postat av: Pappa

Jo, det finns pappor som läser din inlägg, som t.ex. pappan till författaren till inläggen:-)

2010-07-07 @ 16:28:14
Postat av: maria

haha jag förstår precis sandrupp :) kram

2010-07-07 @ 22:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0