Lugn och skön dag

Denna morgon gick vi upp lite tidigare än vanligt. Det kompenserar Emil med att sova en lång stund på förmiddagen istället, vilket ger mig tid för lite styrketräning och plock här hemma. I eftermiddag åker vi hem till Cecilia och hennes två barn på 1 och 2,5 år. Det blir middag och barnbus!

Jag har ju gått ner så mycket i vikt sen Emil kom och nu är jag nere på rekordlåg vikt. Folk säger att jag ska äta mer, men är det inte så att jag går upp i fett då? Jag vill ju gå upp i muskler! Jag tror på att äta rätt och träna rätt, så varannan dag försöker jag antingen gå på gymmet eller köra mina träningsprogram hemma. Det funkar rätt bra, bara man har rätt disiplin! :) På gymmet blir det oftast spinning för konditionen och sedan maskiner för att bygga muskler och stärka min klena rygg.


De flesta av mina hemmaövningar är med hjälp av kroppsvikten, men hanteln är också bra att ha. Pilatesbollen är super och det finns massor med övningar man kan göra med för att träna kroppens alla stora (och små) muskler.

Idag är det ca 30 grader och blå himmel i Stockholm så jag hoppas Emil vaknar snart så att vi kan ta oss ut! :)

Japp, det är sant. Jag har ritat den själv i Paint :D

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilket konstverk :-P

Kram

2010-07-02 @ 21:12:48
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0