Emil tar sig vatten över huvud

I går den 5 juni var det dax för Emil att få vatten på huvudet och massor med folk som tittar på och beundrar. Emil var på sitt bästa humör och var snäll och glad under hela ceremonin i kyrkan. Från början hade vi inte tänkt döpa honom för att varken jag eller Peter är särskilt kristna av oss, men sen ångrade vi oss och tänkte att det trots allt är en fin tradition och ett bra tillfälle att samla släkt och vänner.


Jag, Peter och Emil med den fina dopklänningen som för första gången användes 1895!


Faddrarna Emelie (Emils moster) och David (Emils farbror). Emelie läste om Jesus och barnen. Hon var supernervös, men gjorde det riktigt bra! Duktig syster :)


Min kära syster Josefin fick äran att hälla vattnet i dopfunten.


Emil vill gärna smaka på tant Sandras hår. Yummi!


Emils fina doptårtor som är gjorda av mina kära vän Cecilia (och nej, hon jobbar inte som konditor, hon är bara jätteduktig!).


Det var mycket uppståndelse hela dagen så en snabb tupplur för att ladda batterierna för att orka resten av kvällen behövdes!


Emil fick den coolaste hatten nånsin och en fin gåstol som kan spela fina melodier.

Vi hade även gjort en rolig tipsrunda med temat "Vad tänker Emil?", som ni ska få se lite bilder från sen :) Dagen var superlyckad och tack alla som var där och delade denna fina dag med oss!

Kommentarer
Postat av: Marta

Åååå va roligt att se så många fina bilder från dopet, det är så tråkigt att jag inte kunde komma.. Hade så gärna velat vara där och se Emil ta sig vatten över huvudet. Vilken tur att du har blogg Sandra! Ska följa den slaviskt.

Kram!

2010-06-07 @ 10:03:22
Postat av: maria

vad fina bilder! och grattis Emil till dopet :D han ser riktigt nöjd ut på sista bilden med sin coola hatt. så söt! kram

2010-06-07 @ 14:08:43
Postat av: Dinara

Sv: Tack!det är fullt upp här kan jag säga :) men väldigt roligt också ! Åh hjälp vilken duktig vän du har som bakar sånna tårtor!!! Hur fina som helst! Vad mysigt med dop! Ha en jätteskön helg!

Kram/dinara

2010-06-11 @ 20:53:37
URL: http://dinarasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0