Emils sommarfilt

Igår hann jag äntligen göra klart Emils sommarfilt. Tanken var att göra en tunn filt som han kan ha ute i vagnen. Fliecefilten är för varm när solen ligger på, samtidigt som man vill ha nånting att ha över honom.



Vi har sedan Emil var fyra månader pott-tränat honom. Många har skrattat åt oss när vi berättat det och menar på att så små kan man väl inte pott-träna. Men jodå! Han är superduktig. Metoden kallas Elimination Communication, men eftersom jag typ är en lattemorsa som är ute och flänger mycket med Emil så kör vi en light-version. Jag kommer skriva mer om denna metod och hur vi gör med Emil så snart jag hinner! :) Man blir verkligen fascinerad över hur snabbt de små krabaten förstår.

Snart väntar middag familjen. Det blir kyckling i honung- och limesås tillsammans med ris. Supergott!

Kommentarer
Postat av: Marta

Haha.. Elimination Communication, ni är roliga ni! :)

2010-06-08 @ 09:32:10
Postat av: Sandra

Hehe men det funkar strålande! :)

2010-06-08 @ 10:58:53
URL: http://sandrupp.blogg.se/
Postat av: Moa

Den blev jätte fin!

Kram

2010-06-08 @ 11:13:16
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0