Gruff gruff

Jag börjar känna mig lite trött nu faktiskt. Emil hade fått helt underbara sovvanor som höll i sig i knappt två veckors tid. Han sov 8-9 timmar i sträck och somnade ofta om sen efter morgonmålet. Men den senaste veckan har han bara legat och gruffat nästan hela nätterna. Han verkar sova själv, men sover nog varken djupt eller bra. Ca en gång i timmen får jag dra ner honom i sängen då han tryckt upp sig mot spjälarna. Han gruffar, vrider och vänder på sig och gör massa ljud. Dock blundar han hela tiden och blir nöjd när jag drar ner honom i sängen - i 30-60 min innan han börjar igen. Det är väl nån fas som går över snart hoppas jag! :) Han har ju alltid gruffat på natten, men oftast bara ett par gånger.

Igår var jag och firade en kompis som fyller år idag. Grattis Maria Lu! Det var en tjejkväll hemma hos henne med god mat och rosévin. Peter var med Emil och blev väldigt lättad när jag kom hem. Emil verkade ha saknat sin mamma ;) Även pappsen fyllde år igår så jag och Jossan (min 13-åriga syster) hade bakat en god ananaspaj. Jag och mina systrar har inte samma pappa, men de gillar att umgås med varandra :)

Peter har sin mastodontvecka denna vecka och jobbar 72 timmar så jag och Emil får klara oss mycket själva. Det går alldeles utmärkt, men vi vill gärna ha honom här såklart.


Den goda ananaspajen.

Emil fick en gåstol i doppresent som används flitigt. Specillt roligt när han kommit på att han kan plocka saker från v-rumsbordet! :)







Hurra jag fick tag på den! :D


Och självklart skulle den smakas på :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Mmm, pajen ser god ut :)

Emil ser ur att trivas i gåstolen.

Kram

2010-06-13 @ 10:18:45
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: A

Emil är såå gullig hahha :D

2010-06-13 @ 14:22:04
Postat av: Emelie ♥

Hihi han verkar gilla den där :)

sv: tack! :)<3

2010-06-13 @ 15:35:53
URL: http://emelienilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0