Hur mycket är det värt att bo?

Hej!
Jag och Peter har under en längre tid letat efter den perfekta lägenheten för oss. Vi bor nu i en tvåa på 50 kvm och jag tycker att det är lite väl trångt nu när Emil kommit. Det är trångt och blir lätt stökigt för det finns ingenstans att göra av sakerna. Vi vill gärna bo i närförort i en ljus och fräsch lägenhet och helst med öppen planlösning. Det finns gott om dem men... priserna är ju höga. De treor vi tittat på har slutat runt 3 miljoner. För samma summa kan man få ett fint radhus för lite längre ut. Men frågan är om vi är redo att flytta så pass långt bort.

Ena stunden tänker jag och jag inte vill lägga alla pengar på boende för att jag gärna vill ha råd att leva också. Resa är ju väldigt trevligt, men då måste man kunna lägga undan lite pengar så att man har råd. Andra stunden tänker jag att det är klart att man ska lägga pengar på det perfekta boende. Man ska ju trots allt vistas där varje dag och det kommer ju komma fler barn dessutom och fler föräldraledigheter och då är ju hemmet min arbetsplats.

Det är jättesvårt. Samtidigt tror de ju att det priserna snart kommer sjunka i och med att räntan går upp. Men NÄR och HUR MYCKET den går upp vet ju ingen. Den behöver ju stiga några procentenheter innan det märks nån skillnad på bostadspriserna. Nu funderar vi på att försöka bo kvar här tills nästa år och hoppas på lägre bostadspriser och göra om klädkammaren till barnrum... Tiden får visa. Eller slumpen..?

Kommentarer
Postat av: Marta

Jadu, det är fan inte lätt att bestämma sig. Förr eller senare (snarare förr dock) måste ni ju flytta. Att bo där tre pers är ju ändå ok, men när ytterliggare en kommer då blir det ju jädrans trångt. Hmm... men låt öder bestämma. Fortsätt kolla på lägenheter så dyker det upp nåt ni gillar+har tur med att buda högst på! Det tror jag på! Kram!

2010-06-16 @ 19:17:07
Postat av: Moa

Det kanske kan vara bra att vänta lite...då kanske ni har en klarar bild på vart ni vill bo, lägenhet eller hus och hur mycket ni vill lägga ut osv.

Rätt vad det är så hittar ni erat dröm boende :)

kram

2010-06-16 @ 21:50:00
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: robinhood.

hejsan! :>

skulle du vilja lyssna in min och min systers första låt som nu är inspelad i studio version? vi har flera låtar uppe men den är den enda som är klar i studion o är uppe :)



myspace.com/bakfull - 2010 [studio]

kommentera gärna i bloggen vad du tyckte om du lyssnade! :)

2010-06-16 @ 22:04:39
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0