Karriär

Jag har jobbat som sjuksköterska i 3 år och 2,5 av dessa år med barn. Har fastnat lite för barnen, det är ju så speciellt. Samtidigt saknar jag vuxenvården där mycket är så "lättare". Som jag skrivit tidigare så pluggar jag vidareutbildningen inom både ambulans och barn/ungdom. Den främsta anledningen till att jag pluggar barn/ungdom är att jag lättare ska få jobb på en mottagning och ha kontorstiden för att underlätta hämtning/lämning på dagis eftersom Peter också jobbar skift. Vi vill ju inte behöva jobba om varandra varje dag för att få ihop vardagen.

Funderar nu på att söka jobb på ambulansen till våren när det är dax att börja jobba efter min föräldraledighet och jobba där ett år tills nästa graviditet. Blir klar med vidareutbildningen till nästa sommar. Det vore roligt att ha prövat på och så är det nog lättare att jobba på ambulansen senare i livet (när barnen är lite större) om man arbetat där tidigare. Känns svårt att börja jobba på ambulansen om fem år om jag inte satt min fot i en ambulans och dessutom hunnit glömma bort det mesta från vidareutbildningen.

Dessutom är det mycket bättre lön på ambulansen än på barn. Vore ju inte helt fel att få upp lönen och SGI:n lite ;) På ambulansen skulle jag gå upp ca 5000 och på barn 2000.

Se hela bilden

Kommentarer
Postat av: Moa

Du vet ju redan vad jag tycker, go for the ambulans :)



Ja, det är ju väldigt säkert att flyga, och ibland kan jag tycka att det är ganska mysigt. Men första gången som jag flög (6år) så fick vi nödlanda i ett annat land..kanske att det kommer därifrån..jag vet inte. Men jag ska iväg, fast just nu är rädslan ganska illa... så fåingt!!



Kram

2010-06-20 @ 10:35:53
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Marta

Tja bruden! Äntligen ett inlägg från dig :)

Hmm.. ja, det är väldigt mycket smidigare att vara barnsyrra när man har småbarn men kanske bättre att jobba på ambulans när de är äldre. Jag tycker dock att verkar bra som du har tänkt dock, att köra på ambulans ett år och pröva på för att senare ha större chans att jobba långt framöver. Och det verkar ju superspännande! + att du får upp lönen därefter även på barn. Jag tycker du ska pröva ambulans!Fatta vad spännande nu när du har det färskt i minnet! :)

Hälsa dina grabbar. Saknar dig!

Kram

2010-06-20 @ 11:02:40
Postat av: Josefin ♥

Svar: Hehe hoppsan, att jag inte tänkte på det! :S

Men det får bli på nästa header! ♥



Jag spelade mach idag, det blev 1-1 :)

2010-06-20 @ 13:19:29
URL: http://jojjisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0