Känslig dag

Vissa dagar är man mer känslig än andra dagar. Det är nog generellt för alla människor. Idag hade jag en sån dag. Har jobbat kväll idag och det började med att jag var väldigt osugen på att jobba. Även de enklaste sakerna kändes jobbiga. Så kom ett larm. En liten kille som var lika gammal som Emil. Hade krampat och fått så mycket kramplösande och lugnande medicin att man nästan slagit ut hans egen andning och behövde hjälp för att andas. Helt slapp och livlös i kroppen.

Jag brukar inte bli så personlig och känslosam på larm, men just idag blev jag det. Såg framför mig Emil ligga där och att det var jag som var den ledsna mamman som tittade på när 6 personer ryckte och slet och stoppade nålar i min lilla pojke... Flera gånger var jag tvungen att vända mig om för att trycka bort tårarna som var påväg och ta några djupa andetag, för att sedan jobba vidare.

Det här är mitt jobb. Otroligt givande. Men man är ju inte mer än människa. Pojken återhämtade sig aldrig helt hos oss och fick åka vidare. Det var skönt att komma hem och se Emil sova lugnt i sin säng :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0