Gravid igen?

Jag har nu efter 8 månader börjat komma över min förlossning. Den var nog inte jobbigare än nån annans som födde utan EDA, men jag tyckte det var väldigt jobbigt, framför allt tiden efteråt. Jag kunde inte sitta, stå, gå, bajsa, hålla/trösta Emil, sova, äta, ha kläder... Detta pga smärtor.

Även tanken på att vara gravid igen har känts jobbig fram tills nu. Jag kräktes i två månader och det tog ytterligare två månader efter att jag slutade kräkas innan jag kunde äta ordentligt igen. Mycket sammandragningar och på slutet fick jag stora problem med sömnen och gastriter/magsmärtor.

Men nu. Nu när jag tittar på bilder på gravida och nyfödda så börjar jag längta igen. Spänningen med att vara gravid. Följa vecka-för-vecka-kalendern. Se när magen börjar puta. Första sparken. Mammakläder. Den runda STORA fina magen... OCH det bästa av allt, när miraklet efter lång väntan hamnar i min famn för första gången :) Den känslan går inte att beskriva. Den måste upplevas!

Vecka 29, tydligt gravid, men ändå rätt liten och behändig.


Vecka 33, magen syns ordentligt!


Vecka 37, magen börjar bli praktisk :)


Vecka 39, nyårsafton, ca 8 timmar innan Emil föddes


Vår son (då utan namn) några timmar gammal



Och nu undrar ni säkert om jag tänker bli gravid nu? Svaret är NEJ. Jag hoppas att Emil ska lära sig sova på nätterna först, men den sista veckan har varit riktigt bra faktiskt! Förutom att han vaknar alldeles för tidigt, innan han sovit klart. Men jag satsar på att det ska födas en lite brorsa eller syrra nångång under 2012.

Kommentarer
Postat av: Moa

Myspysigt med mage och bebis!



Man glömmer snabbt, nästan så att jag kan tänka mig en 3:a haha! Fast inte än på bra länge. Vill ha tid för min två små nu i några år.



Nej, jag skulle ju lägga mig tidigt. Proppade i mig både ipren och alvedon, men nu börjar det släppa så bäst att sova så jag orkar imorgon.



God natt!

2010-09-17 @ 22:24:13
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Marta

Vad skönt att man glömmer så fort, annars skulle världen bestå av en massa familjer med ett barn ;) Ja, det lät lite mysigt med en liten till.. Hmm, man kanske skulle införskaffa en snart här också.. ;)

Kram

2010-09-19 @ 06:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0