Otursdag igår

Gårdagen var sådär. Jag hade två visningar inplanerade, i Sickla och i Gubbängen. Peter hade tagit bilen till jobbet i Tyresö på morgonen. Jag åkte dit för att hämta den så att jag skulle slippa åka runt kommunalt så mycket med vagnen. När jag kommer till Tyresö får de precis ett larm så jag missar Peter med bara några minuter. Får sitta och vänta i 45 min innan han kan ringa mig och berätta var bilnyckeln var. När jag kom fram till bilen såg jag att bilbarnstolen var HEMMA!!! Vi brukar alltid ha den i bilen i normala fall. SUCK!

Insåg då att jag inte skulle hinna med båda visningarna om jag inte kunde hitta busshållsplatsen för bussen som går direkt till Sickla från Tyresö. Hittade snabbt en busshållsplats, men därifrån gick inte den bussen. Skyndade mig vidare in på en annan gata och fanns till slut rätt busshållsplats, men då skulle jag få vänta 30 min på direktbussen. Jaha, Sicklavisningen var körd.

Tog bussen till Gullmarsplan och vidare med t-banan till visningen i Gubbängen. Emil somnade som tur var på vägen dit. Lägenhet var fin, men inte perfekt. Får vi den för en billig penning tar vi den, men kommer inte vara med och buda så länge. Därefter tog jag mig till Slussen för att ta bussen till Älta till mina systrar. Självklart missade jag precis bussen och fick sitta och vänta i 20 min...

Tänk så enkelt det hade varit om jag bara hade haft bilen :) Kvällen med systrarna var iaf toppen. Peter hämtade mig i Älta på kvällen som tur var :)

Långt inlägg, men jag behövde vädra lite! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie ♥

Sv: Hehe jag tänkte faktiskt på det när jag skrev! :P

Ja.. Men pappa har alltid tid till tv:n! ;)

2010-09-27 @ 21:06:50
URL: http://emelienilssons.blogg.se/
Postat av: Josefin ♥

oj, det var från mig! Inte Emelie!

2010-09-27 @ 21:07:10
URL: http://jojjisen.blogg.se/
Postat av: Moa

Så tråkigt när allt strular. Och blir ju tusen gånger värre när man har en liten med sig att tänka på. Skönt att du fick ett bra slut på dagen med dina systrar och skjuts av Peter.



Kram

2010-09-27 @ 22:07:06
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Marta

Fy stackarn.. inte kul när det händer. Kanske dags att flytta ut på landet? Där slipper ni tunnelbana osv.. Det är faktiskt den enda nackdelen med Sthlm som jag ser, all trafik och att ta sig runt. Men men, samtidigt är det så underbart! Kram!

2010-09-28 @ 09:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0