Sluta amma

Föräldraledigheten närmare sig sitt slut för den här gången. Det innebär även att jag måste sluta amma. Det gör jag med delade känslor. Jag ammar på morgonen och ibland om han behöver hjälp att somna på dagarna. Han är ju snart 9 månader och jag hade hoppats på att han självmant skulle sluta amma, som många andra barn gör i den här åldern. Men nä, det är för mysigt tycker han :) Och det tycker jag med.. :P Skulle jag inte börja jobba nu hade jag nog kunnat tänka mig amma en månad till. Samtidigt som jag tycker det är dax att sluta för han är så stor nu.

Jag kommer sakna det. Eftersom han inte ammar i näringssyfte så finns det inga krav eller måste kring det, utan vi har gjort det vi haft lust helt enkelt och det har känts bra.

Usch jag kommer ihåg i början hur ONT det gjorde att amma. Hade sår i två veckor och jag tänkte precis ge upp amningen när såren helt plötsligt försvann. Märkligt. Från den ena dagen till den andra. Hoppas det går bättre nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Moa

Tack :)

Ja, nu har du verkligen kämpat på bra med ammningen. Minns också din första tid, så strongt gjort av dig.



Kram

2010-09-24 @ 12:36:13
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0