Förskolestart

Då är det snart dags för min lilla kille att börja på förskolan. Vi hade sån tur att vi fick en reservplats bara fem mintuers promenad från vårt hem. Åt rätt håll för mitt jobb också. PERFEKT! På fredag ska vi på introduktionssamtal då pedagogerna presenterar sig själva och verksamheten samt träffar barnen en och en för att lära känna dem lite bättre. På onsdag nästa vecka börjar inskolningen på riktigt.

Har inte fått nån info än om vad man ska tänka på... eller ha med sig..? Vet att man inte behöver blöjor, men sen då? Kommer vi behöva köpa massa nytt?

Jag har i alla fall beställt namnlappar att stryka på på kläderna. Väldigt fiffigt, man får både tyglappar och klistermärken. Stryk på tröja och den sitter där sedan. Nordicprint.se. 130 kronor för 80 st påstrykbara lappar och 80 st klistermärken. Helt ok tycker jag! (Om de nu sitter bra!).


Oj det ringer!


Hallå, vem är det?


Ja visst, pappa är här, vänta så ska jag hämta honom!


Sådärja :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Så spännande! Smart med namnlappar. Kram

2011-08-25 @ 21:44:24
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Moa

Så spännande, det kommer nog Emil tycka är roligt! Kram

2011-08-25 @ 21:47:26
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Marta

Så stor han har blivit, lille Emil. Börja förskola och allt, det är stort! Utan nån erfarenhet så tror jag att galonbyxor är bra att ha. Och gummistövlar! =) Kram

2011-08-26 @ 22:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0