WOW

Klockan är snart 03. Det är mörkt och tyst omkring mig. Knappandet på tangenterna nästa ekar.
Det är min andra natt på ambulanspraktiken. MEN vet ni vad vi fick som första jobb idag?!?!?! EN FÖRLOSSNING I HEMMET! Gud så skoj det var. Oftast har ju mammorna hunnit föda när ambulansen kommit fram, men inte denna gången. För första gången fick jag se en bebis födas i verkligheten. Wow, vilken upplevelse. Min roll var att stötta mamman i andningen och krystningarna. Allt gick bra och alla mådde fint. En jättefin liten flickan var det.

Förlossningar i ambulans är ovanligt. Man får inte vara med om så många under sin karriär, så jag är superglad att det hände nu under min praktik.

Förra natten sov jag mellan jobben, men det var inge bra, för jag var så otroligt trött när vi åkte ut på larm och linserna var alldeles fastklistrade på ögonen. Den här natten sitter jag och pluggar så gott jag kan och dricker god varm choklad :) Man vet aldrig när nästa jobb kommer...

Kommentarer
Postat av: Moa

Wow, Sandra! Vilken upplevelse och utmaning. Vilken tur att du var med och kunde stötta mamman, det var hon nog glad för skulle jag gissa. Gamla ambulansmän har nog inte samma förmåga att stötta en födande kvinna :)



Japp, Fiol har jag börjat med :) Har tänkt på det så länge. Sen fick jag en gammal fiol av min morfar i julas. Den behövdes rustas upp. Tog med den till en instumentaffär, men skulle kosta samma att rusta upp den som att köpa en ny billig. Så det blev en ny. Har gått på en kurs, men inte kommit någon stans. Låter hemskt, hihi! Men hoppas på att jag ska kunna lära mig :)



Vill du ses på torsdag?

Kram

2011-02-16 @ 08:30:15
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0