Fullt ös

Jag hinner visst inte vara så aktiv på bloggen som jag hade hoppats på.

Det har ju hänt en del saker sen senast. Om man börjar med det roliga så gick jag mitt sista inskolningspass på ambulansen igår så nu är jag fit for fight! Eller? Det får bära eller brista helt enkelt. Det är inget lätt jobb att vara ny på, men alla är vi nya en gång.

Tyvärr avbröts dagen igår av ett hemskt migränanfall som var värre än de flesta jag haft tidigare. Kändes som att någon tryckte in en kniv i tinningen på mig. Ingen ställning var bekväm, samtidigt som minsta lilla rörelse i sängen vred om kniven och dessutom gjorde mig väldigt illamående. Uscha!

Jag har nu fått min diagnos till alla knäppa symtom jag haft. GRAVES SJUKDOM heter den, "giftstruma" kallas den också. Det är en ämnesomsättningssjukdom som gör att min kropp  går på högvarv, men nu har jag börjat med mediciner så om några månader borde jag vara normal igen, även om behandlingen ska pågå i ca 1,5 år.

Midsommar blir ovanligt ospännande. Jag ska jobba natt hela helgen och ta hand om alla fullisar och druggosar. Kuuul... Peter ska ut till skärgården och Emil har vara på landet hos sin farmor och andra släktingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0