Midsommarafton

Då är det tredje midsommarafton i rad som jag missar med gänget. Peter och hans vänner har en midsommartradition, de åker alltid ut till skärgården till en av hans kompisars landställe och grillar, nubbar, sjunger, äter, dricker, dansar, leker, badar, bastar, tältar och sånt skoj ni vet... I år jobbar jag natt hela midsommarhelgen. Emil campar tillsammans med hans farmor. Förra året ammade jag Emil så vi två åkte till mina systrars landställe och tog det lugnt. Året innan dess var jag nygravid och kräktes som en hund. Jag lyckades ta mig ut till ön, men fick tyvärr åka hem i min ensamhet medan de andra hade skoj.

Ja, det är ju lite trist, men jag gråter inga stora tårar för det. Innan jobbet ikväll ska jag träffa en två tjejkompisar och ha en trevlig middag. Tyvärr inget vin för min del eftersom jag ska vara körbar några timmar senare.

Det är ju rätt skönt att vara ensam hemma, bara man sysselsätter sig hela tiden, men det är ju inte större problem :)

Trevlig midsommar allihopa!



Bilder från förra midsommar:




Och här är bilder från campingen förra sommaren:

Nam nam pappas hår..!


Det var så skönt att gunga att han somnade... :)

Kommentarer
Postat av: Marta

Desto roligare blir nästa midsommar som du kan vara med =) Fel yrke vi har valt om vi vill jobba dagtid..

Fina bilder! Så liten han är lille Emil! Och så go´!

Hoppas det var lugnt på jobbet på midsommar iaf.

Kram

2011-06-28 @ 14:06:07
Postat av: Moa

Mysigt med middag iaf, hoppas att ni hade det trevligt!



Vilka sommarfina bilder :) den sista bilden var jätte fin på både Emil och dig, så sött att han somnade.

Kram

2011-06-29 @ 20:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0