Barnmode...

Innan jag fick barn tyckte jag att det här med barnmode var absurt. Att betala 200-300 kr för en body stl 50 som barnet kan ha i en månad, eller ett par jeans för 400 kr, eller en overall för 800 kr i stl 62. Lite ränder, vaddå, det kan man väl köpa på H&M också. MEN NU, nu när jag har barn och ser skillnad på kläder och kläder. Alltså, majoriteten av alla Emil kläder är från typ H&M och Lindex och mycket har vi även fått från kompisar. Men så det KLIAR i mina fingrar varje gång jag går förbi en Polarn o pyret butik. VILL HA! Jag brukar passa på att handla när de har rea. De har ju så otroligt fina kläder.

Idag kom jag hem med en ny mössa till Emil. Fliece på insidan, väldigt skön. Dock inte rea men den kostar inte över 100-lappen ;)


För några veckor sen kom jag hem med den här fina tröjan.

Det är lite lättare till att motivera sig att köpa PoP-kläder nu när han inte växer lika snabbt. Men det är tur att man kan sätta lås på plånkan, annars hade alldeles för mycket pengar spenderats på PoP! :P


Kommentarer
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Jag håller med, men just Pop är svårt att hålla sig ifrån och det är bra andrahands värde den dagen det är dags att sälja iväg..



Hm, jag vet inte hur vi har gjort men hon har fattat att pottan är bra att sitta på när man är naken och vill kissa. bajsa väntar hon dock helst med tills blöjan är på plats av någon konstig anledning :-)



Kram

2011-03-24 @ 21:37:01
URL: http://www.liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0