Förlossningen

Måste ju dra en snabbis om hur det var att göra praktik två nätter på förlossningen! Väldigt spännande och givande! Fick se tre födslar från början och fick assistera vid två av dem. Håll emot mellangården, trycka emot huvudet, föda fram främre axel och sen sa det tjoff och så var bebisen till världen :)

Fantastisk upplevlse verkligen, men om jag vill bli barnmorska..? Nej, faktiskt inte. Inte på många år iaf. Jag tyckte det var rätt jobbigt att se all denna smärta. Tack och lov för ryggbedövning, jag ska nog prova den nästa gång! :) Om jag ens hinner in till sjukan. Jag blir nog en sån som kommer föda på badrumsgolvet. Det är tur att vi har golvvärme i vårt nya hus! :D

Kan faktiskt börja längta efter den där magen... Runt vecka 30 var lagom. Tydligt gravid, men inte för stor.

Vecka 29


Men sen tog det fart till vecka 33!


Kommentarer
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Vad spännande att göra praktik på förlossningen och att få se det från andra sidan så att säga. När man själv ligger där är det ju ett helt annat fokus.



Nä, jag kan inte heller bara "ruska av mig" huvudvärken, nu när jag är inne på en vecka med den känner jag hur typ allt blir påverkat, hur ska man kunna ignorera och fungera som normalt då?



Stor kram! och vad fin du var som gravid :-)

2011-03-23 @ 08:00:10
URL: http://www.liwetochvardagen.se
Postat av: Moa

Ja det är nog speciellt att vara barnmorska. Det är nog utmanande, men lite enformigt kanske. Det gäller ju att man inte tröttnar efter 100 födslar :)



Kramkram

2011-03-23 @ 10:44:06
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0