Trött efter många intryck

Att göra praktik på ambulansen kan minst sagt vara riktigt utröttande. Igår avslutade vi passet med ett hjärtstopp mitt på ute på Söders gator och idag avslutade vi passet med ett självmord... Roligare kan man ju ha, men det är väldigt lärorikt om man ska se till det positiva! Fick göra HLR för första gången, både kompressioner och ventilering efter att läkaren intuberat. Herregud så jobbigt det är att göra kompressioner! Brände många kalorier på det.

Ikväll har Emil fått lite feber av nån anledning. Hela familjen har faktiskt hållt sig väldigt friska denna förkylda vinter, så vi är väldigt nöjda måste jag säga!

Jag har fått tid för att komma till specialsten på SÖS för att kolla upp mina knäppa hormoner i kroppen om tre veckor. Känns långt kvar, jag vill ju vet nu nu nu! Nä, nu måste jag sova. Sista ambulanspasset väntar i morgon.


Denna bild tog Jossan (lillasyster) på mig och Emil med mobilen för några dagar sen när vi var hemma hos vår mamma.


Kommentarer
Postat av: Moa

Jag förstår att det inte var de roligaste turerna att åka på, usch så hemskt. Men vilka hjältar ni är.



Kram

2011-03-11 @ 08:31:43
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Marta

Håller med Moa, heroes, that's what I call you guys!

Fin bild på dig o Emil!

Kram

2011-03-11 @ 23:46:07
Postat av: Emelie ♥

Vad söta!

2011-03-12 @ 14:52:31
URL: http://emelienilssons.blogg.se/
Postat av: Y

Hej!

Hihi såg dig och Emil idag i Luma, utanför kulturama :p

2011-03-12 @ 17:51:29
URL: http://typyaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0