Det här med att jobba natt...

... är ingen dans på rosor. Känns som att man inte är människa de dagar (nätter) man jobbar och inte dagar efter heller. Trots att jag sover till halv fyra på em är jag i alla fall dödstrött vid 4-5 på natten (morgonen) på jobbet. Sen gäller det att snabbt vända om dygnet för att orka upp morgonen efter för att lämna Emil på förskolan, för att sedan dagen efter vända om igen för att orka gå på ett nytt nattpass... Nä, ska jag jobba natt kommer jag inte bli gammal!

Intervjun jag gick på förra veckan på det konkurrerande ambulansföretaget gick väl bra. Inställningen när jag gick dit var inte att ge allt för att jobb hos dom, utan snarare att kolla läget och se vad de har att erbjuda. De skulle höra av sig nästa vecka.

Idag ska jag på intervju/diskussion på mitt vanliga ambulansföretag för att diskutera vad det finns för tjänster inför februari när alla nya ambulanser kommer. Tyvärr kommer jag inte kunna jobba heltid på ambulansen, men kanske 50/50 ambulans och barnakuten. Vi får se vad de säger! :)

Nu ska jag göra mig i ordning för att träffa Moa och hennes lilla Charlie  :)

Kommentarer
Postat av: Marta

Jobba natt är ingen höjdare.. Vakade av igår och idag känner jag mig helt borta fortfarande.. Det kan inte vara bra för kroppen. Men jag håller ut ett tag till men mitt nästa jobb kommer inte ha några nätter överhuvudtaget.

Lycka till med alla intervjuer! Ska bli spännande att höra vad det blir av det hela =)



Kram å hälsa Moa o Charlie!

2011-11-03 @ 13:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0