Blandade känslor

Jag är ju en väldigt tankspridd person. Har gärna många projekt igång och vill göra allt samtidigt. Men det går ju inte. Just nu är den stora fråga vad jag ska göra efter årsskiftet. Vara kvar och jobba natt på barnakuten 75%? Läsa barnvubben på 50% samtidigt? Jobba 50/50 barnakuten/ambulansen, med eller utan barnvub? Gå ner till 50% på barnakuten och plugga 50% och dryga ut kassa med timmar på både barn och ambulans? Bara jobba på ambulansen? 75% 100%? Ja ni ser ju hur mina tankar går. Dagens ilandsproblem.





Nu har jag blivit frisk och imorn blir det att hoppa in extra och jobba natt. Klirr i kassan blir det då, men å andra sidan har jag två karensdagar den här månaden, så det jämnar nog bara ut sig.

Stackard Emil har såna problem med sin mage. Det påverkar verkligen hela hans existens, om man kan säga så. Humöret, matintag, lek, allt påverkas när den där dumma magen krånglar. Det blir till att söka bvc och kanske få en remiss till nån barnläkare som får hjälpa till. Har hört att mjölk kan vara stoppande... vet inte om det stämmer, men Emil ÄLSKAR mjölk! :S

Till middag blev det äpple och falukorv. Emil fick bestämma själv ;) Det var inte bara Emil som skulle äta, utan även tåget. De var ett bra matteam, maten försvann :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0