Dumma migrän

Natten mellan lördag och söndag var jag inne och jobbade extra på mitt vanliga jobba på barnakuten. Det var alldeles lagom arbetsbelastning och natten flöt på bra. Lite jobbigt var det såklart när klockan helt plötsligt hoppade tillbaka en timme kl.03.

Helt plötsligt när jag satt i soffan domnade min högra arm och strax därefter min högra ansiktshalva. ÅH NEJ! Känningar innan migrän. Ta ett tablett och åk hem, det är det enda jag kan göra i såna lägen. Tänkte att jag skulle hinna köra hem bilen innan huvudvärken kom, men när jag satt i bilen och pratade med min kollega så kunde jag inte prata ordentligt. Tappade orden och pratade sluddrigt. Kanske bäst att ta taxi, för det kände jag inte igen från tidigare migränattacker. Sen kom även flimmret för ögonen och synfältsbortfallen. Och så huvudvärken. Otroligt obehagligt och dessutom var jag hemma ensam. Kom hem vid 5:30 och la mig direkt.

Idag mår jag bra och är redo att jobba ikväll igen! :)


Kommentarer
Postat av: Marta

Usch då stackaren med migrän.. och stackars Emil som har en mage som krånglar.. Får se till att ni får snacka med en läkare snart. Kanske är det ett samband med att han skrek så mycket när han var liten?

Jadu, inte lätt att komma på vad man ska göra.. har lärt mig att man bara ska bestämma sig för nåt och köra på och inte tänka tillbaka "vad hade hänt om jag istället hade gjort så..." Hoppas du kommer på snart hur du vill göra.

Kram

2011-11-01 @ 13:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0