Lite ledigt

Har gått på min första långledighet på 9 dagar nu. Eller nej, det blir 8 för jag ska jobba en dag på ambulansen också. Det ska bli skoj att komma dit igen! Sätta på sig de gröna kläderna och bara ha en patient åt gången :) Jag har gått två veckor på mitt nya nattjobb på barnakuten och jag måste säga att det känns riktigt bra! Mycket bättre än jag trott. Trodde jag skulle sakna ambulansen varje dag, men det känns helt ok.



Min pappa åkte till Thailand i söndags, envis som han är. På köpet åkte han på pneumothorax och vårdats till en början på intensiven med nåt liknande thoraxdrän. Jag hoppas han repar sig snart!

Morgondagen ska spenderas på Centralbadet med Peter. Bada, basta, bubbla, äta och kanske träna ;) Senare är Emil har lagt sig för natten ska vi festa till på krabba, hovmästarsås och ett härligt vitt mousserande vin. Detta var hans födelsedagspresent från mig :)


Kommentarer
Postat av: Marta

Soft med långledigt!! =) Va bra att det känns så pass bra på barnakuten.. Viktigt att man trivs på jobbet! Själv ska man jobba 9 dagar i rad med start...idag! Jippi!! Usch...

Stackars din far med pneumothorax och allt!

Låter härligt med Centralbadet, lyx ju!

Kram

2011-10-19 @ 09:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0