Oktobermys

Oktober har börjat fantastisk bra. Precis så som man vill att hösten ska starta. Sol och relativt varmt. Då känns det ok :)

Häromdagen var jag iväg till Söder och fikade med mina fina vänner Moa och Marta. Trevligt, barnfritt och snackit. Efter en laxlunch inhandlades smarriga muffins. Man kunde välja mellan små och stora, så det blev en av varje. Den stora heter Rocky Road och den lilla Bethy Orange. Kommer inte riktigt ihåg vad de innehöll, men Rocky var nån choklad och mashmallows och den Bethy var med apelsin/citronsmak. Självklart en chai till också :)



Idag är första dagen på nya livet känns det nästan som. Sommarviket på ambulansen är slut och det finns inga tjänster under hösten. Däremot kommer det finns tjänster i februari. Fram tills dess går jag tillbaka till barnakuten. Känner mig väldigt ringrostig efter att inte ha varit där på nästan två år (!). Havandeskapsledig - mammaledig - tjänstledig. Men nu är jag tillbaka och ska prova på nattlivet. Det innebär att jag kommer vara "ledig" 9 dagar var tredje vecka. Hur lyxigt är inte det? Men jag kommer första ta lite extrapass den vecka för att få in lite extra cash.

Nu gäller det att försöka vila lite under dagen för att orka med första natten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0