Peters födelsedagspresent

När Peter fyllde år för några veckor sen fick han av mig:


Alltså en dag på Centralbadet och en krabbmiddag.

Igår när vi hade lämnat Emil på förskolan åkte vi iväg till Centralbadet. Detta är en av anledningarna till att jag älskar skiftjobb - man är ledig mitt i veckorna ibland och slipper trängas med alla andra människor på helgerna! Vi bubblade, simmade, bastade (finns en genemsam ångbastu), åt gott och hade det lugnt och skönt :) Efteråt hämtade vi Emil och på kvällen när han lagt sig dukade vi upp för krabban och vinet.


Krabban delade vi på, men vi hade nog kunnat äta en var! Det var andra gången jag åt krabba och tycker det är väldigt  gott, men jag tycker inte att den ser särskilt aptitlig ut... :P

Vinet var bubbligt, lättdrucket och gott och passade bra till krabban. Dock passade det mindre till ost ock kex som vi åt efteråt.

Nu bär det snart av in till Skrapan för att köpa ett par skor som jag spanat in (inte de jag visade upp härom dagen) :)

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilken härlig dag ni hade!

Så roligt med nya skor, måste jag få se när vi träffas :)

Kram

2011-10-24 @ 16:34:56
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0