Rutiner

Emil har nu gått på förskola i en månad. Som med det mesta i livet så tar det sig. Han är där mån-fre 9-15. Lagom tycker jag. Tillräckligt för att han ska hinna leka av sig och delta i "pedagoska akiviteter" och tillräckligt för att hinna umgås med honom hemma innan läggdags. Han anpassar sig bra till deras rutiner och klockslag. Sover och äter bra där nu. Samma tider gäller numera hemma för mat och sov, han har en tydlig inbygd klocka. Och tröttare är han på kvällarna också. Det enda som är jobbigt är lämningarna, då han fortfarande fäller stora tårar. Det skär i hjärtat varje gång, men jag vet att han snart slutar och blir distraherad av annat skoj.


Idag var vi ute nästan två timmar och gick runt i sjöstaden. Väldigt skön höstdag har det varit idag! Tyvärr fick jag inte med mig kameran, men det blev några mobilbilder i alla fall! :)


Vi började med att gå ner till kanalen och mata ankor "koko" och små pippifåglar "piipiii". Emil var lika intresserad av att äta brödet själv som att kasta det till fåglarna.



Efter att ha varit vid fåglarna en lång stund gick vi vidare mot vattnet och tittade på att alla fina båtar "bååå" som fortfarande ligger i.



Turligt nog råkade vi springa in på ett café vid kajkanten. Glassen "glaaa" var mycket populär (såklart). Den går att äta både med fingrarna och med munnen.



Glassen trillade snabbt av pinnen och åts ur skålen som jag så förutseende hade tagit fram. Fingrar som sked, båda är lika bra :P



Själv fick jag avnjuta en chailatte tills... ja, ni ser ju...



På vägen hem passerade vi en leksaksbutik med massa fina leksaker som Emil hemskt gärna hade velat ta med sig hem :) Jag fick bära honom därifrån tillslut :P

Kommentarer
Postat av: josefin

Jag skulle bli superglad om någon ville dela med sig av något jobbigt som hänt i ens liv. Psykisk ohälsa, övergrepp, våld, missbruk, sjukdom, ja vad som helst som jag får tillåtelse att publicera i min blogg. Självklart får man vara anonym. Skicka gärna en kommentar eller skriv till min mejl: [email protected]

Skriv: "Händelser att dela med sig av" som rubrik.



Jag tror det är viktigt att man talar om det som är jobbigt och framstår som något man ska skämmas över. Vad man än i livet har varit med om så finns det ingen anledning till att skämmas över det. Ingen anledning till att mörklägga händelsen/händelserna. För det finns fler där ute som kanske är med om exakt samma sak just nu. När man mår dåligt känner man sig oftast väldigt ensam, men det är man inte. Det finns folk som är med om samma sak just nu eller kanske har tagit sig igenom det som du själv har gått och bär på. Det spelar ingen roll om det är något som du tagit dig igenom och inte mår dåligt över nu eller om du är mitt uppe i allt.



Du kanske inte känner att du har något att dela med dig av men endå är intresserad utav att läsa vad andra skickat in. Gå in på min blogg under kategorien; "this is a true story".



Är jättetacksam om någon vill dela med sig av sin historia!

2011-10-03 @ 19:35:14
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: Marta

Så fin han ær din gutt :) Och duktig på att prata ju! Fina klæder också, PoP verkar mycket populært. Nu vet jag vad mina barn ska ha ;-) Hehe.. man lær sig av dig o Moa.

Tack før sist! Kram

2011-10-04 @ 20:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0