Utvecklingssprång?

Det händer mycket i Emils utveckling nu. Han har gått drygt en månad på förskola och jag antar att det är därför han tar lite fart nu.

Helt plötsligt har han blivit en sjusovare. Imorse fick vi VÄCKA honom för att vi skulle hinna iväg till förskolan till kl.9. Han sover mer än vad han är vaken på dygnet. Det mesta på förskolan fungerar bra nu. Lämningarna går riktigt bra! Inga tårar denna vecka och han springer in på gården och fram till sin favoritfröken. Han sover och äter bra på fsk.

Han har blivit mycket mer "med" och svarar snabbt och enkelt på ja/nej frågor. Han använder mamma/pappa väldigt bra vilket är roligt. Förra veckan satt jag på golvet och Peter låg med huvudet i mitt knä. Då kom Emil fram och puttade bort Peters huvud och sa "MIN MAMMA!". Det var helt oväntat och jätteroligt :)

Ordförrådet blir större och frågar man honom var saker och ting är (tex pappas näsa, Emils haka) så pekar han ut rätt sak på rätt person. Han börjar även härma ord som man säger, vilket han varit lite dålig på förut.

Det ska bli kul att se hur mycket han kan och lärt sig till sin tvåårsdagen den 1:a januari :)



Så här fin var Emil idag när jag lämnade honom på förskolan. Han har fått en ny matchande fleecejacka av sin mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0