Föräldralyx

Igår lämnade jag Emil på normalt vis för första gången. Vi kom dit, hängde av honom kläderna och sen sa jag hej då. Det var stora tårar som rann nerför hans kinder, men jag tror han slutade gråta ganska snabbt.

Därefter gick jag hem och kröp ner i sängen igen hos Peter. Vi var båda lediga. Så skönt att få ligga och dra sig tillsammans utan att nån var tvungen att se efter Emil. Vi bestämde oss för att ta en match i badminton (jag visste att jag skulle förlora) för första gången på kanske ett år. Oj så skoj det var! Idag har jag träningsvärk :)

Efter det gick vi till ett nyöppnat lax-ställe Annas lax och åt god lunch i lugn och ro. God varmrökt röd currylax med romsås och potatissallad. Mycket gott!


Därefter mötte vi upp min syster Emelie och gick till förskolan för att hämta Emil. Han blev väldigt glad av att se oss alla tre. Eftersom det var så fint väder gick vi förbi en lekpark. Det mest spännande var så klart vattnet...


Efter en god thaiinspirerad middag var det dax för mig att bege mig ut i Stockholmsnatten för att träffa några kompisar från jobbet. I baren beställde jag "något med kokos" och fick en fantastiskt god drink som jag svep nästan direkt. Det jag såg att han blandade i var Baileys, Malibu, grädde och mjölk. Sen hade han nog något spritsort i också. Vodka vanilj kanske? GOTT var det i alla fall!


En mycket duktig, numera förskolekille, låg utslagen i sin säng när jag kom hem :)



WOW vilken dag. Detta är vad jag kallar föräldralyx!

Kommentarer
Postat av: Moa

Härligt med föräldralyx!

Kram

2011-09-12 @ 10:48:41
URL: http://moasprinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0