Från kräftskiva till bebis till barnkläder

Denna vecka har jag nog jobbat min första måndag - fredagvecka. Ingen höjdare tycker jag. Jag gillar att jobba skift (inte nätter dock) och älskar att vara ledig nån vardag här och där. Det positiva med kontorstider är att man får en bra dygnsrytm. Lägger sig och kliver upp samma tider. Det mår man bra av.

I fredags hade vi kräftskiva hemma hos oss. Ganska liten, alldeles lagom mycket folk. Vi var nog 12 totalt. Det åts, sjöngs, skålades och snackades. Helt perfekt! Jag var alldeles lagom på pickalurven. Emil sov hemma hos sin morfar. Sovmorgon :)


På lördagen var Peter på svensexa, han var lagom i skick om man säger... Själv åkte jag och hälsade på min vän Maria och hennes två kottar. En som är 20 mån (som Emil) och en som är 3 månader. Vilken änglabebis! Sover hela nätterna och är nöjd på dagarna.


Idag utnyttjade jag mina rabatter på Polarn och köpte en skaljacka som Emil kan ha utanpå sin vindfleece när det blir lite kallare. Hade svårt att välja färg. Vill gärna ha något könsneutralt så lillesyster/lillebror också kan använda det. Så det blev en röd. Fleecen under kan man ju ha i olika färger. Dock i största laget, det är svårt att välja rätt storlek för man vill ju gärna att han ska kunna använda den nästa år också, utan att den är ALLDELES för stor nu.



Dagen avslutades med en fika med Moa på Söder. Det är alltid skönt att få komma ut barnfri och prata strunt ostört :)


Kommentarer
Postat av: Marta

Lät som en härlig helg Sandra, skönt att kunna festa även utan barn och mysig med fika med Moa. =)men nu förstår jag inte.. trodde du skulle jobba nätter på Sachs? Varför jobbade du kontorstider då?

Fin jacka, snyggt med rött på både kille och tjej :)

Kram

2011-09-19 @ 16:20:08
Postat av: Sandra

Marty

Jag börjar på Sachs 1/10. Än så länge är jag kvar på ambulansen och har gått på dagbilen nästan tre veckor :)

2011-09-21 @ 20:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0