Vuxenlunch

Igår träffade jag min vän Åsa på ett café i stan för god lunch och chai. Jag och Åsa lärde känna varandra i Australien när vi var där och pluggade år 2006. Tänk att fem år går så fort. Det är nästan så att jag glömt att jag nånsin varit i Australien, trots att jag varit där tre (!) gånger. Hursomhelst så var det första gången på läänge som vi träffades utan barn. Åsa har en själv en son på 14 månader. Det är så skönt att kunna sitta och prata ostört :)

Igår var killarna iväg till första dagen på förskolan. Det har blivit två rätt korta dagar, men imorn är tanken att de ska vara där 9-15, dvs att Emil både ska äta lunch och sova middag där. Peter ska även försöka gå iväg en stund. Jag är skeptisk till både att lämna honom en stund och till att sova där, men jag håller tummarna! :)


Redo för första inskolningsdagen!


Jag håller att på att säkerhetskopiera alla mina bilder till ett externt minne. Jag skulle börja gråta och aldrig sluta om datorn kraschade och alla mina bilder försvann. Speciellt alla bebisbilder! Uscha. Eller om det börjar brinna här hemma. Tanken är att uppdatera den med bilder en gång i månaden och bevara den hemma hos nån annan. Det tar lite tid, men är klart värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0